Σάββατο, 2 Νοεμβρίου 2013

8784 διαδικτυακές ώρες ... μέσα από τις πύλες της "Xibalba"






Xibalba (she-BAL-bah), ένα όνομα που επέλεξα για συντροφιά μου, στην δημιουργία αυτού του "διαδικτυακού δωματίου" που ξεκίνησα να γεμίζω με "ψηφιακά αποτυπώματα" πριν από ένα χρόνο...
 Σε αυτή μου την επιλογή, με ενέπνευσε η υπέροχη ταινία "The Fountain"   που αγγίζει το μεταφυσικό μυστήριο του θανάτου και την πραγματική "Πηγή της ζωής". 


 Xibalba είναι, το πέρασμα στη ζωή μετά θάνατο, όπως πίστευαν οι Μάγια.


Κάποιοι  θεωρούν ότι είναι  ίσως, οι “πύλες της κόλασης” με την μεγαλύτερη φυσική ομορφιά 


αυτές οι υδάτινες, υπόγειες οδοί, βρίσκονται στο Μεξικό και το Μπελίζ, στην Κεντρική Αμερική. 


Οι Μάγια πίστευαν ότι είναι το σπίτι του θεού της βροχής, Chaak και οι πύλες για την Xibalba, τη ζωή μετά τον θάνατο. 
Στην κοσμοθεωρία του αρχαίου πολιτισμού της αμερικάνικης ηπείρου, τα περάσματα από τον κόσμο των ζωντανών στο υπόγειο βασίλειο ήταν υπαρκτά και βρίσκονταν σε σπηλιές.


 Στις καταβόθρες της Χερσονήσου Γιουκατάν, οι αρχαιολόγοι βρήκαν ναούς των Μάγια και ανθρώπινα οστά, που τοποθετούν τη θρυλική Xibalba, τον μυθικό “τόπο του φόβου”, σε αυτή την περιοχή.


Υπάρχει και ένα ακόμα δίκτυο σπηλιών, Μπελίζ, με το όνομα Actun Tunichil Muknal (Η Σπηλιά του Κρυστάλλινου Τάφου)


που διεκδικεί τον τίτλο της εισόδου στην Xibalba. Σύμφωνα με τους θρύλους των Μάγια, ποτάμια από αίμα και σκορπιούς κυλούσαν στους λαβύρινθους, πάνω από τους θεούς του θανάτου, τους Κύριους της Xibalba.


Ένας ακόμη  θρύλος στον πολιτισμό των Μάγια για την (Ξιμπάλμπα) σχετίζεται με την περιοχή του Ωρίωνα.Η πυροστιά που φαντάζονταν εκεί, ζωγραφιζόταν με μία θολούρα φωτιάς στη μέση που αντιστοιχούσε το Νεφέλωμα του Ωρίωνα.


Το νεφέλωμα του Ωρίωνα ήταν ανέκαθεν ένα από τα πιο αγαπημένα θέματα παρατήρησης των αστρονόμων, και πλέον αποκαλύπτει πίσω από το πέπλο της ψυχρής σκόνης το κρυμμένο "αστρικό βρεφοκομείο" του (χάρη στην εικόνα που τράβηξε η υπέρυθρη κάμερα του τηλεσκοπίου Atacama Pathfinder APEX που βρίσκεται στην έρημο της Χιλής).
Αυτές  ήταν οι αιτίες έλξης, για να δανειστώ το  συγκεκριμένο όνομα.


Ένας γήινος χρόνος πέρασε λοιπόν, από τότε που ένιωσα την ανάγκη να αφήσω κι εγώ ένα ίχνος μέσα στον κυβερνοχώρο, απ' ότι απασχολεί τις σκέψεις μου, προσπαθώντας κάθε φορά, να το μοιραστώ μαζί σας, μέσα από την Χαοτική Μαγεία που πάντα θα κρύβεται στην ΣυνΠαντική Τάξη.
Εύχομαι όσοι "διαβήκατε" αυτές τις πύλες, να απολαύσατε την διαδρομή...

Μία αφιέρωση, μετά το σχόλιο του παρακινητή μου Suprnova για την δημιουργία  αυτού του blog...








Πατήστε στα ενεργά λινκ του κειμένου (έχει ενδιαφέρον)


Πηγές:  iefimerida.gr
             Tsene.com
             Βικιπαίδεια




22 σχόλια:

  1. Tο πόσο πίστευα σε σένα Χριστίνα μου σου το έχω εκφράσει πολλές φορές στο παρελθόν.
    Έχω επιβεβαιωθεί πλήρως για την εμμονή μου να ξεκινήσεις το blogging,απλά κάποιες φορές κατάφερες να εντυπωσιάσεις ακόμη και μένα με τη γραφή και το ύφος σου
    Σου εύχομαι λοιπόν να έχεις πάντα την ίδια διάθεση και έμπνευση τρελό-Χριστίνα μου.
    Τέλος σ'αυτήν την επετειακή σου ανάρτηση νομίζω πως ταιριάζει μόνο ένα τραγούδι:The show must go on!!.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ ευχαριστώ για ΟΛΑ, Ola όμως...!!!
      Ήταν τελικά "Deli"cious idea Ευτάστριε.
      Φιλιά πολλά.
      Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  2. Χριστίνα, εκ μέσης καρδίας σου εύχομαι για πολλές δεκαετίες, να ίστασαι επι των καπνιζόντων πνευματικών ερειπίων του σύγχρονου κόσμου και να δια-φωτίζεις τους πνευματικούς (συν-)οδοιπόρους σου, που κρούουν την θύρα του παρόντος Ιστοχώρου σου.

    Εις έτη πολλά!

    Έρρωσο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εις έτη με "ουσία" Δημήτριε.Και ήτοι "φωτεινά", γιατί πνιγόμαστε ωσάν ναυαγοί, στα σκοτάδια των καιρών!
      Σε ευχαριστώ πολύ.
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  3. Χριστίνα, εν πρώτοις πολλές μύχιες ευχαριστίες για την καλλιέπεια και την ευγένεια των κάλλιμων λόγων σου, όσον αφορά το: paishellas.blogspot.gr/2013/10/paishellasblogspotgr.html.

    Για το άρθρο: paishellas.blogspot.gr/2013/07/blog-post_1277.html, απλά σου ζητώ συγγνώμη. Έχεις απόλυτο δίκαιο... Όπως θα δείς, ευθύς αμέσως διορθώθηκε και για πληρέστερη παρουσίαση, παραπέμπω (ως ασφαλώς πρέπει) στο: xibalbaawe.blogspot.gr/2012/11/blog-post_22.html.

    Τέλος, όσον αφορά το τελευταίο που ανέφερες, εδώ: http://www.bloggertricks.gr/2011/03/blog-post.html, νομίζω θα βρείς ό,τι ζητάς, μόνο γράψε το δικό σου μήνυμα στην αντίστοιχη θέση.

    Ευχαριστώ. Να είσαι πάντα καλά.

    Καλή σου νύχτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Δημήτρη σε ευχαριστώ, που ανταποκρίθηκες αμέσως σε όλα.Και, αυτή σου η πράξη είναι "τιμητική" επίσης...
      Καλό σου ξημέρωμα.

      Διαγραφή
  4. Εύχομαι ό,τι καλύτερο και πολλά και δημιουργικά ακόμη χρόνια!!!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ, καλή μου Marion!!!
      Σου χαρίζω κι αυτό το όμορφο τραγούδι που μου αρέσει πολύ, http://www.youtube.com/watch?v=zC0vwJbFtGE για την "επάνοδό σου", με την δική μου ευχή για καλή συνέχεια σε ότι κάνεις!
      Καλό ξημέρωμα να έχεις.

      Διαγραφή
  5. Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Δελφινάκι μου!!!
      Καλό σου ξημέρωμα.

      Διαγραφή
  6. φίλη μου χάρηκα τόσον που έμαθα για την επιλογή αυτού του ονόματος που έχει όλη αυτή την ιστορία που ομολογώ δεν γνώριζα παρότι έχω κάποια επαφή με τους αμερικανικούς πολιτισμούς, τους λεγόμενους και προ-κολομβιανούς... ευστοχότατη η επιλογή όπως εξαιρετικές και οι αναρτήσεις σου... να ευχηθώ πολλές ακόμα... όσο εσύ θα αγαπάς τούτη την εξωστρεφή δράση... έχεις την εκτίμησή μου και τις θερμές μου σκέψεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν και έχει βαθύτερη"μυστική" σημασία...αν συνέχιζα να αναλύω θα έχανε την μυστικιστική του αξία...που ακολουθεί όλα τα ονόματα!
      Αρκέστηκα όμως στην έμπνευση και στο πολιτισμικό κομμάτι του!
      Μου αρέσει ο τίτλος "εξωστρεφής δράση" για κάτι που η βε-βιασμένη καθομιλουμένη αποκαλεί blogging!
      Σε ευχαριστώ πολύ, φίλε μου Νημερτή.

      Διαγραφή
  7. Χριστίνα,
    μου πήρε ώρα να αφομοιώσω την προσπάθεια που καταβάλεις για να παρουσιάσεις μια σου ανάρτηση.
    Μένω έκπληκτος από την ισορροπία φωτογραφιών και κειμένου.
    Σπάνια συνάντησα σε blog αυτή την ποιότητα. Και όχι σε μια ανάρτηση, αλλά σε όλες όσες περιηγήθηκα.
    Θερμά συγχαρητήρια και ευχαριστώ.
    Αποχωρώ γαληνεμένος και με την ανακούφιση πως μπορώ να ξανά 'ρθω και να αναζητώ την γαλήνη στον δικτυακό σου τόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες Ευάγγελε!
      Χαίρομαι πολύ που βρίσκεσαι εδώ, συντροφιά με το ΕΥ του ονόματος σου, αλλά και του λόγου σου.
      Μόνο αφού ολοκληρωθεί το τελετουργικό (πριν από κάθε ανάρτηση) της "εικονοποίησης", δημοσιεύω, ακόμη και τα ήδη δημοσιευμένα άρθρα!Και είναι αλήθεια ότι αυτό είναι και όλη η ουσία σε αυτήν την "εξωστρεφή δράση" που ανέφερε και ο φίλος Νημερτής.
      Εμένα πάντως δεν μου πήρε πολύ χρόνο να διακρίνω μια εξαιρετική γραφή, που ανακάλυψα σε αυτή τη φράση σου "Είναι μια αρχή να περιορίσουμε το χάος, που μας επιβάλει ο φόβος".
      Σε ευχαριστώ πολύ Ευάγγελε για το όμορφο σχόλιο σου, κι εύχομαι να είναι πολλές οι στιγμές (http://xibalbaawe.blogspot.gr/2013/04/blog-post_12.html) που σου προσφέρουν γαλήνη...ακόμη κι αν τις απολαμβάνεις εν μέσω Χάους και Τάξης!
      Καλό ξημέρωμα να έχεις.


      Διαγραφή
  8. Aαγαπημένη φίλη μας Χριστίνα καλημέρα
    Με τον Στράτο σου τα είπαμε...απλά
    ανησυχήσαμε μήπως ..συμβαίνει κάτι!!
    Όλα καλά λοιπόν!!!
    Τα λόγια σου Χριστίνα μας συγκινούν πάρα πολύ
    και χαιρόμαστε που σας γνωρίσαμε και σας ευχαριστούμε.
    Σάς αξίζουν και άλλα βραβεία με το μοναδικό!!!το ..εξωγήινο!!!χόμπι σας
    Συγχαρητήρια
    Παύλος-Μαριέτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα καλοί μου φίλοι!
      Νομίζω πως πρέπει ν' αλλάξω τελικά το Xibalba με το Χριστίνα η "αργοπορημένη..ή .εξωγήινη" χαχα!!!
      Σας ευχαριστώ πολύ που πάντοτε με θυμόσαστε και πιστεύω ότι σύντομα θα αλλάξει ο τρόπος επικοινωνίας μας...σύντομα!
      Θα τα πούμε επιτέλους από κοντά!!!
      Καλό σας βράδυ και σας εγγυώμαι ότι θα έχουμε ένα εξαιρετικό Σαββατόβραδο(αντιπυρετικά θα φέρω εγώ ...https://www.youtube.com/watch?v=Fa9n7GirhsI !!!

      Διαγραφή
  9. .....άλλη μία ανάρτηση σου Χριστίνα
    Κ Α Τ Α Π Λ Η Κ Τ Ι Κ Η !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είστε καλά φίλοι μου.Με την σειρά μου ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για όλα...!!!
      Καλό βραδάκι να έχουμε.

      Διαγραφή
  10. Πολυσύνθετη προσέγγιση με απρόβλεπτη, αλλά γόνιμη ερμηνεία! Μεγάλη η ιστορία των Μάγια και μας ανέτρεξες
    σε ...μυστικά περάσματα και θρύλους τόσο αρμονικά με τις φωτογραφίες να δένουν υπέροχα! Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η ερμηνεία Xibalba, δεν το ήξερα κι εσύ Χριστίνα το μοιράστηκες μαζί μας! Κάθε φορά η σελίδα σου αφήνει πλούσια γνώση κι ενδιαφέρουσες περιηγήσεις! Καλή συνέχεια και να είσαι πάντα καλά! Φιλιά πολλά!
    πλούσια γνώση κι ενδιαφέρουσες περιηγήσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν κάτι που είχα υποσχεθεί να το κάνω, με αφορμή τον ένα χρόνο ύπαρξης του ιστολογίου μου.
      Χαίρομαι πολύ, που σου άρεσε Κατερινάκι μου!
      Να είσαι καλά και σ' ευχαριστώ ειλικρινά που είσαι εδώ...
      Σε φιλώ και σου εύχομαι να περάσεις ένα ανέμελο από έγνοιες Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  11. Καρδιά μου, καρδιά μου, που σε ταράζουν ποικίλες συμφορές, τινάξου, διώξε μακριά τα κακά, προτάσσοντας το στέρνο αμετακίνητα, απέναντι στα δόκανα των εχθρών κι ούτε, αν νικήσεις, να δείξεις δημόσια πόσο αγάλλεσαι ούτε, αν νικηθείς, να δέρνεσαι στο σπίτι σου κατάχαμα αλλά να χαίρεσαι με τις χαρές και να λυπάσαι με τις λύπες μετρημένα γνώριζε ποιος ρυθμός κυβερνά τους ανθρώπους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή