Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2013

Με έπαθλο ... ένα νέο τεχνητό μέλος



Μις Νάρκη  







Τα σημάδια στο σώμα, ενός χρόνιου πολέμου

Πόσο εύκολα, άραγε  μπορούν να καλυφθούν αυτά  τα σημάδια που αφήνει ο πόλεμος στο σώμα, με αυτόν τον  αποκαλούμενο «διαγωνισμό ομορφιάς», χαρίζοντας  στη νικήτρια, ένα τεχνητό μέλος…;
Ένα  "έπαθλο" που δεν θα ξεδιψάσει τη δίψα, δε θα χορτάσει την πείνα και δεν θα αποκαταστήσει ποτέ την "ψυχική αναπηρία" που αφήνει ένας πόλεμος. Το μόνο που μπορεί να προσφέρει θα ' ναι ίσως ένα "μπάλωμα" στην ανάμνηση ότι τον έχεις βιώσει... 





Έναν από τους πιο αμφιλεγόμενους διαγωνισμούς ομορφιάς στον κόσμο παρουσιάζει το νέο ντοκιμαντέρ της Εμπόλεμης Ζώνης του Σωτήρη Δανέζη, με τίτλο «Μις Νάρκη 2008».
Ο φακός της εκπομπής ταξιδεύει στην 3η πιο ναρκοθετημένη περιοχή του πλανήτη, όπου 18 ξεχωριστές γυναίκες διαγωνίζονται για ένα διαφορετικό τίτλο ομορφιάς. Στα δώρα της νικήτριας δεν συγκαταλέγεται ένα συμβόλαιο με πρακτορείο μοντέλων, ούτε ένα αυτοκίνητο. Δε θα κάνει ταξίδια στον κόσμο, ούτε φωτογραφήσεις για περιοδικά μόδας. Το δώρο της θα είναι, απλώς, ένα τεχνητό προσθετικό μέλος.
Στα καλλιστεία, που διεξάγονται για πρώτη φορά στην Αγκόλα, τη χώρα όπου σχεδόν σε κάθε κάτοικο αντιστοιχεί και μια θαμμένη νάρκη, οι υποψήφιες Μις είναι όλες γυναίκες ακρωτηριασμένες, θύματα των ναρκών.


Οι δημιουργοί του ντοκιμαντέρ τις ακολουθούν κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας για τον διαγωνισμό, καταγράφουν τα όσα έγιναν τη μεγάλη βραδιά, αλλά και την επόμενη μέρα για τη νικήτρια και τις ηττημένες.
Οι 18 υποψήφιες, μια από κάθε επαρχία της χώρας, παίρνουν μέρος σε σεμινάρια ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης, μαθαίνουν πώς να περπατούν στο κόκκινο χαλί της πασαρέλας, φωτογραφίζονται και δίνουν το μήνυμα: Ο καθένας έχει το δικαίωμα να νιώθει όμορφος.
Την ίδια ώρα ο εμπνευστής των καλλιστείων, Νορβηγός σκηνοθέτης Μόρτεν Τράαβικ, δέχεται έντονη κριτική τόσο για το έπαθλο όσο και για το ποσό που συγκέντρωσε στην πατρίδα του και ξόδεψε με σκοπό τη διοργάνωση αυτού του διαγωνισμού ομορφιάς.


Το ντοκιμαντέρ εστιάζει στις ιστορίες τριών υποψηφίων που έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, της Αουγκούστα από τη Λουάντα, της Λουϊζα από το Μπένγκο, που σημαδεύτηκε στο πρόσωπο από την έκρηξη της νάρκης και της Αλεσάντρα από την Λούντα Σουλ, η οποία ταξίδεψε στην πρωτεύουσα Λουάντα μαζί με το παιδί της.
Η Αγκόλα, είναι η 3η πιο ναρκοθετημένη χώρα του πλανήτη. Είναι δύσκολο να υπολογίσει κανείς τον ακριβή αριθμό των ναρκών που «φυτεύτηκαν» στη χώρα από τον αγώνα της ανεξαρτησίας, το 1961 μέχρι και το τέλους του πολέμου, το 2002. Το βέβαιο είναι ότι για περισσότερες από 4 δεκαετίες, το έδαφος της Αγκόλας, πλούσιο σε πετρέλαιο και πολύτιμους λίθους, γέμιζε από νάρκες. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ο αριθμός τους κυμαίνεται από 1 έως 6.000.000. Τα Ηνωμένα Έθνη και οργανώσεις κατά των ναρκών τις υπολογίζουν σε 14.000.000 εκατομμύρια, δηλαδή μια νάρκη για κάθε κάτοικο της χώρας.
Μέχρι σήμερα το 98% των θυμάτων είναι πολίτες, πολλοί από αυτούς παιδιά που ξεστράτισαν στη διάρκεια του παιχνιδιού.


Για τους ενήλικες ο κίνδυνος παραμονεύει σε μονοπάτια, στο χωράφι που καλλιεργούν, δίπλα στο ποτάμι, λίγα μέτρα από τα σπίτια του χωριού. Στην Αγκόλα υπολογίζεται ότι έχουν ακρωτηριαστεί από νάρκες πάνω από 80.000 άνθρωποι. Τέσσερις στους δέκα είναι γυναίκες.


Απέκτησε την ανεξαρτησία της από την Πορτογαλία το 1975. Ωστόσο, οι ένοπλες ομάδες που μάχονταν τους αποικιοκράτες, συνέχισαν να πολεμούν για την εξουσία. Οι συγκρούσεις διήρκεσαν 27 χρόνια και σκοτώθηκαν περίπου 500.000 άνθρωποι. Θεωρείται ο μεγαλύτερος και φονικότερος από τους αποκαλούμενους «πολέμους δι' αντιπροσώπων», της ψυχροπολεμικής περιόδου. Ενεπλάκησαν, άμεσα ή έμμεσα, αρκετές χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ και της Δύσης.
Οι 18 υποψήφιες για τον τίτλο της «Μις Νάρκη 2008» μένουν σε μια μικρή πανσιόν στα προάστια της Λουάντα. Παραμονές της μεγάλης βραδιάς, τους επισκέπτεται ο κομμωτής που θα περιποιηθεί τα μαλλιά τους... Για ορισμένες γυναίκες αυτή είναι η μια πρωτόγνωρη εμπειρία καθώς οι περισσότερες έρχονται από χωριά της επαρχίας, είναι άνεργες και δεν έχουν τελειώσει το σχολείο.


Η Αλεσάντρα που ήρθε στο διαγωνισμό με το παιδί της, φαίνεται σαν να ανακαλύπτει ξανά, στα 26 της χρόνια, τι σημαίνει να είναι και να δείχνει όμορφη. Η νάρκη παραλίγο να της στερήσει τη ζωή, σε ηλικία επτά ετών. «Στην καθημερινότητά μου αυτό που σκέφτομαι για τη ζωή μου είναι ότι δεν έχω υποστήριξη. Ξέρεις πώς είναι όταν ένα άτομο είναι χωρίς δουλειά, πώς είναι να ζεις μια ζωή με δυστυχία, μια ζωή αφύσικη».
Η Λουίζα Μιγκέλ Ματάο από το Μπένγκο είναι διαφορετική από τις υπόλοιπες γυναίκες. Η νάρκη που πάτησε σε ηλικία 12 ετών, δεν σημάδεψε μόνο τη ζωή αλλά και το πρόσωπό της. «Με το που πάτησα την νάρκη με σήκωσε ο καπνός και μετά με έριξε πάλι κάτω στο έδαφος. Όλα ήταν σκοτεινά. Δεν ήξερα που βρισκόμουν. Το μόνο που έβλεπα μπροστά μου ήταν το σκοτάδι».
Το περιβάλλον του διαγωνισμού είναι πολύ διαφορετικό από την καθημερινή ζωή των 18 γυναικών. Από την απλή, χωρίς πολυτέλειες, ζωή στο χωριό, οι υποψήφιες περνούν μερικές μέρες στην πρωτεύουσα Λουάντα και κάνουν πρόβες με βραδινά φορέματα που δεν έχουν ξαναφορέσει ποτέ. Για μερικές ημέρες θα βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
Η Αουγκούστα Εουρικέτε Αρουρίτα, η υποψήφια από την επαρχία της Λουάντα, πιστεύει ότι ο διαγωνισμός θα αναδείξει σε διεθνές επίπεδο όχι μόνο το ζήτημα των ναρκών αλλά και τη σκληρή καθημερινότητα των ανθρώπων με κινητικά προβλήματα. «Αν θα μπορούσα να έρθω σε επαφή με την κυβέρνηση, θα ήθελα να ανοίξω ένα κέντρο για άτομα με ειδικές ανάγκες. Να μπορούν να σπουδάσουν, να έχουν ένα επίπεδο, ώστε να μην «μειονεκτούν».
Σύμφωνα με την Αουγκούστα «το άτομο που θα κερδίσει, δεν θα κερδίσει για τον εαυτό του, αλλά για όλες τις ανάπηρες από νάρκη».
Ο διαγωνισμός ομορφιάς «Μις Νάρκη 2008» συγκέντρωσε την προσοχή των διεθνών μέσων ενημέρωσης. Πολλοί χαρακτήρισαν την διοργάνωση ως ένα σόου φρίκης. Ωστόσο, ο Νορβηγός σκηνοθέτης που εμπνεύστηκε και διοργάνωσε αυτά καλλιστεία υποστηρίζει: «Θα έλεγα ότι αν το αποκαλέσεις έτσι, τότε αυτό λέει πολλά σχετικά με την δική σου άποψη για τους ανάπηρους ανθρώπους από ότι λέει για το δικό μας έργο».


«Αυτός ο διαγωνισμός ομορφιάς αποτελεί κοροϊδία για τα θύματα των ναρκών» δήλωσε ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης, Khieu Khanarith και υπογράμμισε ότι «η κυβέρνηση δεν υποστηρίζει αυτή την εκδήλωση». Ο διαγωνισμός ομορφιάς επρόκειτο να πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Παρασκευή.
Το υπουργείο Κοινωνικών Υποθέσεων απέστειλε επιστολή στους διοργανωτές της εκδήλωσης την περασμένη Παρασκευή, πληροφορώντας τους για την απαγόρευση και υπογραμμίζοντας ότι αυτός ο διαγωνισμός θα έπληττε την «αξιοπρέπεια και την τιμή των ατόμων με αναπηρία».
Ο διοργανωτής του διαγωνισμού Morten Traavik δήλωσε «απογοητευμένος» από την απόφαση αλλά συμπλήρωσε ότι ο διαγωνισμός θα συνεχιστεί με την ψηφοφορία να γίνεται μέσω διαδικτύου έως τις 3 Δεκεμβρίου, ενώ το όνομα της νικήτριας θα ανακοινωθεί στις 31 Δεκεμβρίου.
Ο Νορβηγός θεατρικός και κινηματογραφικός σκηνοθέτης Morten Traavik διοργάνωσε πέρσι τον ίδιο διαγωνισμό ομορφιάς στην Αγκόλα τον περασμένο χρόνο, λαμβάνοντας χορηγίες από διάφορους οργανισμούς, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Φέτος, για τον τίτλο της «Μις Νάρκη» θα διαγωνιστούν 20 γυναίκες, ηλικίας 18-48 ετών, από την Καμπότζη.
Εκατοντάδες άνθρωποι τραυματίζονται κάθε χρόνο στην Καμπότζη, όπου υπολογίζεται ότι υπάρχουν περί τα 4 με 6 εκατομμύρια νάρκες που δεν έχουν εκραγεί διάσπαρτες στη χώρα, μετά από δεκαετίες εμφυλίου πολέμου.


Περίπου 25.000 πολίτες της Καμπότζης έχουν ακρωτηριαστεί από έκρηξη νάρκης.
Ο πρόεδρος της οργάνωσης ανθρωπίνων δικαιωμάτων Licadho, Kek Galabru δεν εγκρίνει τον διαγωνισμό. «Δεν χωράει αμφιβολία ότι η αφύπνιση του κόσμου γύρω από το θέμα είναι σημαντική. Όμως για μένα, αυτό αποτελεί εκμετάλλευση των θυμάτων. Για τα θύματα εξακολουθεί να είναι οδυνηρό. Αλλά λένε «κοίταξε με, είμαι ακόμα όμορφη παρόλο που έχασα το πόδι μου». Δεν χρειάζεται να προκαλέσουμε την αφύπνιση με αυτόν τον αμφιλεγόμενο τρόπο».
Το 2006 ο πρωθυπουργός της Καμπότζης, Hun Sen είχε απαγορεύσει τη διεξαγωγή καλλιστείων για την ανάδειξη της «Μις Καμπότζη», επισημαίνοντας ότι τέτοια εκδήλωση δεν επρόκειτο να επιτραπεί έως ότου η πείνα που πλήττει τη χωρά μειωθεί στο μισό.



Πηγές: http://www.megatv.com
            http://tvxs.gr







Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2013

Φωτό-Βραβεία!







Η δεύτερη φορά που συμμετείχα στον πολύ όμορφο διαγωνισμό φωτογραφίας (ο τρίτος στη σειρά διαγωνισμός), που διοργανώνει με μεγάλη επιτυχία η φίλη Μαρία, μου χάρισε ένα βραβείο μετά από την διαδικασία της ψηφοφορίας.
Κάτι αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι, η ημερομηνία που ανακοίνωσε η Μαρία τον νικητή είναι στις 23/11, το 23 είναι ο αριθμός της φωτογραφίας μου και το 11 οι ψήφοι που πήρε...περίεργη σύμπτωση!!!
Και κάτι ακόμη που με χαροποιεί σε αυτή τη διαδικασία είναι η επιλογή του θέματος για τον επόμενο διαγωνισμό που θα ακολουθήσει.
Σε ευχαριστώ πολύ, για το πανέμορφο δωράκι σου και για την χαρά της συμμετοχής...

Καλή Δημιουργική συνέχεια




Βράβευση 3ου Διαγωνισμού ''Φωτογραφίζειν''.
Μετά από μια αγωνιώδης ψηφοφορία ο διαγωνισμός μας έληξε και έχουμε τους νικητές.
Καταρχήν να σας ευχαριστήσω όλους για την συμμετοχή σας και για την ψηφοφορία.
Χαίρομαι που ο διαγωνισμός είχε τόση μεγάλη ανταπόκριση.
Καλεστήκατε να στείλετε φωτογραφίες με το θέμα ''Ο δρόμος''.


Και ξεκινάμε λοιπόν.
Ιδού οι νικητές.

1ο βραβείο για την Xibalba
για την φωτογραφία 
"Στο μονοπάτι των μυστών"



2ο βραβείο στην Ελένη Φλογερά.


για την φωτογραφία
"Ο δρόμος της γνώσης"




Οι νικητές θα παραλάβουν δώρα από το MadeByHand



Η Xibalba αυτό:



και η Ελένη αυτό:



Παρακαλώ να μου γνωστοποιήσετε τις διευθύνσεις 
σας για να σας αποστείλω τα δώρα σας.
Σε περίπτωση που σας άρεσε κάτι άλλο από την 
συλλογή μου στο facebook, πολύ ευχαρίστως να σας 
τα αντικαταστήσω. 

Η υπόλοιπη βαθμολογία έχεις ως εξής:

1. Ποδηλατόδρομος. - Εξερευνητής 2
2. Όμορφη θέα - Δρόμος από ψηλά.- Δελφινάκι 0
3. Το στενό. - Panagiotis Rizos 3
4. Δρόμος ίσον τέχνη, ίσον σύνθημα. - Vicious 7
5. Όλα είναι δρόμος και ο δρόμος τελειώνει εδώ. - Panagiotis Rizos 4
6. Προχωρώντας στο άγνωστο. - Μαρία Έλενα 0
7. Ανέμελα περπατώντας... - Joan Petra 5
8. Έξοδος. - Vicious 5
9. Δρομοδείχτες - ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ 3
10. Δρόμος είναι το βλέμμα σου! - Airis 9
11. Ο δρόμος για την κορυφή. - dimosf 3
12. Ο δρόμος της Βροχής. - Levina 3
13. Ορεινή διάβαση. - dimosf 2
14. Πλασματικά διλήμματα - Ανταίος 0
15. Φθινοπωρινός δρόμος. - Marie Meraki 0
16. Όλα είναι δρόμος. - Ανταίος 0
17. Μονοπάτι αναμνήσεων. - Eleftheria S. 1
18. Φθινοπωρινό απομεσήμερο. - Funky Monkey 4
19. Πίσω στο χρόνο. - Funky Monkey 1
20. Ο δρόμος για το πουθενά.- (me) maria 0
21. Σινεμά ο παράδρομος - Xibalba 4
22. Όλο ευθεία - (me) maria 4
23. Στο μονοπάτι των μυστών - Xibalba 11
24. Κάθε δρόμος και μια ιστορία! - Paloma 0
25. Ο δρόμος της γνώσης. - Ελένη Φλογερά 10

Θα καλέσω επίσης την Xibalba να δώσει το θέμα για τον 4ο διαγωνισμό ''Φωτογραφίζειν'' που θα ξεκινήσει στις 1/12.

Ευχαριστώ και πάλι όλους σας.
Και να μη ξεχνάτε... Κόντρα σε νωθρούς καιρούς δημιουργούμε, όπως και όσο μπορεί ο καθένας.
Σας φιλώ.


Υ.Γ. H βραβευθείσα φωτογραφία ήταν αρχικά έτσι:



Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2013

THOR 2 -"O ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ" ...υπήρχε πριν από το σύμπαν






ΘΩΡ
Ο ΘΕΟΣ ΤΟΥ ΚΕΡΑΥΝΟΥ 
επέστρεψε...












Ο Υιός του Odin και της Jord(της θεάς την Γης).Ο Thor ήταν ο δυνατότερος στο Aesir,το κύριο όνομα της αρχηγικής φυλής των Σκανδιναβικών Θεών,που έζησαν στο Asgrad και που με τον Πατέρα Όλων Odin κυβερνούσαν τις ζωές των θνητών.


Γνωστός ως ο Θεός του κεραυνού ,διαμένει στο Bilskirnir,που βρίσκεται στην τοποθεσία Thrundheim (τόπος της δύναμης).
Παντρεύτηκε την χρυσομαλλούσα Sif , Θεά της γονιμότητας. 


Κράτησε και μια ερωμένη που ονομαζόταν Jarnsaxa(το σιδερένιο γιαταγάνι) με την οποία απέκτησε δύο γιους , τους Mangni και Modi και την κόρη του Thrud.





Ο Thor απεικονίζεται συνήθως σαν Μέγας και παντοδύναμος άντρας με κόκκινη γενειάδα ,που αγαπάει το φαγητό και το ποτό , ενώ τα μάτια του είναι λαμπερά .

Παρά την θηριώδη εμφάνισή του εμφανίζεται ως ο προστάτης και των Θεών αλλά και των ανθρώπων, ενάντια στις δυνάμεις του κακού. Στην δημοτικότητα ξεπέρασε ακόμα και τον πατέρα του Odin, διότι αντίθετα με αυτόν, ο Thor δεν απαιτούσε ανθρωποθυσίες. Στον Ναό του , στην Uppsala , φαίνεται μαζί με τον πατέρα του Odin , ενώ ο ίδιος κάθεται στα δεξιά του. Τον 11ο αιώνα ο Χριστιανός ιεραπόστολος ,Αδάμ της Βρέμης , εντοπίζοντας τον μεγάλο ναό των Θεών στην Uppsala (Σουηδία) ,έγραψε …” Ο Thor λένε πως προεδρεύει στον αέρα, κυβερνά τον κεραυνό και την αστραπή ,τους ανέμους και τη βροχή και αν πανούκλα και λιμός απειλήσει προστατεύει ,και τη καλοκαιρία και την καλλιέργεια προστατεύει. Μια σπονδή(από κρασί) χύνεται επάνω στο είδωλο του Thor. Ο ναός αντικαταστάθηκε από μια χριστιανική εκκλησία το 1080μ.Χ

Οι Σκανδιναβοί πίστευαν ότι κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας , ο Thor οδηγάει το άρμα του ,το οποίο σέρνουν δυο αιγόκεροι ο Tanngrisni και ο Tanngnost , και πως την ώρα της αστραπής ρίχνει το σφυρί του Mjollnir.



 Το Mjollnir(αυτό που συνθλίβει)φτιάχτηκε γι’αυτόν από τους νάνους Brok και Eitri ,οι οποίοι είχαν φτιάξει πολλά μαγικά αντικείμενα για τους Θεούς. Ο Thor φόραγε μια ζώνη (Megingjard) η οποία διπλασίαζε την ήδη αξιοσημείωτη δύναμή του.



Ο μεγαλύτερος εχθρός του Thor είναι ο Jormugand (το ερπετό της Μέσης Γής). 
Την ημέρα του Ragnarok(Τελική αναμέτρηση των Θεών ) ο Thor θα σκοτώσει το ερπετό αλλά θα πεθάνει από το δηλητήριο του. Οι γιοί του είναι εκείνοι που θα κληρονομήσουν το “Σφυρί”. Το Ragnarok ονομάζεται επίσης και Gotterdammerung που σημαίνει το τέλος του κόσμου στην Σκανδιναβική μυθολογία.


Ο Thor ήταν πολύ γνωστός για την ταχύτητά του και το πάθος του. Αυτό το βλέπουμε στις μάχες με τους Γίγαντες (τους κύριους εχθρούς των Θεών). Θα συνθλίψει τα κεφάλια τους με το πανίσχυρο σφυρί του . Για να χειριστεί αυτό το όπλο ο Thor θα πρέπει να φορά την ζώνη της δύναμης και ένα ζευγάρι σιδερένια γάντια. Το σφυρί του Thor γυρίζει πάντα στο χέρι του μετά από μια ρίψη. Επίσης η ρίψη του σφυριού συμβολίζει την αστραπή.
Ο Thor ήταν ο πρώτος από τους Θεούς , που ο κοινός άνθρωπος θα επικαλούνταν για να εξασφαλίσει την γονιμότητα και λατρευόταν ευρέως. Φυλακτά σε σχήμα σφυριού (μια και αυτό ήταν το όπλο του Thor) φοριόταν γύρω από το λαιμό για προστασία , στα χρόνια του εκχριστιανισμού της Σκανδιναβίας. Υπάρχουν καλούπια από εκείνη την εποχή που περιέχουν μαζί και το σχήμα του σταυρού και του σφυριού δίπλα το ένα στο άλλο.






Το όνομά του έχει δοθεί σε πάρα πολλές τοποθεσίες και το άγαλμά του ήταν εκείνο που βρισκόταν στο κέντρο του μεγάλου Ναού της Uppsala . Έχει συνδεθεί από τους Ρουμάνους με τον πλανήτη Δία . Μια προγενέστερη έκδοση του Thor ήταν ο Donar από τους Γερμανούς .Οι Αγγλοσάξονες λάτρευαν επίσης τον Θεό του Κεραυνού που τον ονόμαζαν Thunor.


Ο Thor έζησε , όχι σαν μέρος κάποιας θρησκείας αλλά στο καθημερινό μας ημερολόγιο μιας και η ημέρα Thursday προήλθε από εκείνον. Thursday=Thor’s Day.

http://okloios.blogspot.gr


Και φυσικά η  Thursday=Thor'sDay, είναι η ημέρα της πρώτης προβολής της ταινίας (που για άγνωστο λόγο μεταφέρθηκε ημερολογιακά, από της 8/11 στις 21/11). 








Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2013

Ψυχή -Ένας κβαντικός υπολογιστής, συνδεδεμένος με τον υπόλοιπο κόσμο














Η Κβαντική Φυσική ανακαλύπτει την Ψυχή


Δύο παγκοσμίου φήμης επιστήμονες της κβαντικής λένε ότι μπορούν να αποδείξουν την ύπαρξη της ψυχής.
Η επιθανάτια εμπειρία συμβαίνει όταν οι κβαντικές ουσίες που αποτελούν την ψυχή εγκαταλείψουν το νευρικό σύστημα και εισάγονται στο σύμπαν γενικότερα, σύμφωνα με μια αξιόλογη θεωρία που προτείνεται από τους δύο διαπρεπείς επιστήμονες.
Η ιδέα τους πηγάζει από την αντίληψη του εγκεφάλου που είναι σαν ένας βιολογικός υπολογιστής, «με 100 δισεκατομμύρια νευρώνες 



και τις συν απτικές συνδέσεις τους, που ενεργούν ως δίκτυα πληροφόρησης», οι οποίες μπορούν να παραμείνουν στο σύμπαν, ακόμη και μετά το θάνατο, εξηγώντας τις αντιλήψεις εκείνων που είχαν σχεδόν μία εμπειρία θανάτου.




Ο Αμερικανός Dr Stuart Hameroff και ο Βρετανός φυσικός Sir Roger Penrose ανέπτυξαν αυτή την κβαντική θεωρία της συνείδησης υποστηρίζοντας ότι οι ψυχές μας περιέχεται μέσα σε δομές που ονομάζονται μικρο σωληνίσκοι που ζουν μέσα στα κύτταρα του εγκεφάλου μας.

Σε μια επιθανάτια εμπειρία οι μικρο σωληνίσκοι χάνουν την κβαντική τους κατάσταση, αλλά οι πληροφορίες στο εσωτερικό τους δεν καταστρέφονται. Ή σε απλούς όρους, η ψυχή δεν πεθαίνει αλλά επιστρέφει στο σύμπαν. Έτσι, είναι δεκτό ότι οι ψυχές μας είναι περισσότερο από την αλληλεπίδραση των νευρώνων στον εγκέφαλο. Στην πραγματικότητα κατασκευάζονται από την ίδια τη δομή του σύμπαντος – και μπορεί να υπάρχουν από την αρχή του χρόνου...


Ας πούμε ότι η καρδιά σταματά να χτυπά, το αίμα σταματά να ρέει, τότε οι μικρο σωληνίσκοι χάνουν την κβαντική τους κατάσταση αλλά η κβαντική πληροφορία εντός των μικρο σωληνίσκων δεν καταστρέφεται, δεν μπορεί να καταστραφεί, διανέμεται και διαχέεται στο σύμπαν γενικότερα.


Εάν ο ασθενής έχει αναβιώσει, από αυτή την κατάσταση τότε οι κβαντικές πληροφορίες μπορεί να πάνε πίσω στους μικροσωληνίσκους και ο ασθενής λέμε ότι είχε μια εμπειρία κοντά στο θάνατο.Σε περίπτωση όμως θανάτου του ασθενούς, η κβαντική πληροφορία μπορεί να υπάρξει έξω από το σώμα του επ “αόριστον – ως ψυχή.




Πηγές: youTube
            http://www.otyposnews.gr/





Κυριακή, 10 Νοεμβρίου 2013

Μαύρες τρύπες - Οι "λαμπερές χορεύτριες" του σύμπαντος








                                 





Μαύρες Τρύπες

Μία σουπερνόβα ή ένα πάλσαρ είναι πραγματικά εντυπωσιακές ανακαλύψεις. Τίποτα όμως δεν μπορεί να συγκριθεί με τη βαρυτική δύναμη μιας "μαύρης τρύπας". Μία "μαύρη τρύπα" είναι πραγματικά ένα από τα πιο μυστηριώδη ουράνια αντικείμενα. Μερικοί μάλιστα υποστηρίζουν ότι στο εσωτερικό της οι νόμοι της φυσικής δεν έχουν καμία υπόσταση. Και όμως η σύγχρονη επιστήμη και η γενική θεωρία της σχετικότητας του Άλμπερτ Αϊνστάιν έχουν αποδείξει ήδη τη θεωρητική τους, τουλάχιστον, ύπαρξη. Τίποτα δεν μπορεί να ξεφύγει από τα απολειφάδια αυτά της καρδιάς των πιο γιγάντιων άστρων στο σύμπαν, που έχουν συμπιέσει τα υλικά τριών και πάνω ήλιων στο χώρο ενός σταδίου, ούτε καν το ίδιο το φως. Γι' αυτό και η ανακάλυψη μιας μαύρης τρύπας μπορεί να γίνει μόνο από την επίδραση που έχει αυτή στη γύρω της περιοχή και σε κάποιο γειτονικό της άστρο.


Μια και τα περισσότερα άστρα στο σύμπαν είναι μέλη διπλών και πολλαπλών αστρικών συστημάτων, υπάρχει περίπτωση ένα από τα δύο άστρα ενός ζευγαριού να εξελιχθεί σε μαύρη τρύπα. Αν λοιπόν η μαύρη αυτή τρύπα βρίσκεται αρκετά κοντά στο άλλο άστρο, η δύναμη της τεράστιας βαρύτητας που έχει, θα τραβήξει τα υλικά του άστρου προς το μέρος της σαν μία απόκοσμη διαστημική ρουφήχτρα. Τα αστρικά υλικά συγκεντρώνονται σ` έναν παχύ δίσκο γύρω από τη μαύρη τρύπα σε μία τελευταία προσπάθεια ν` αποφύγουν το αναπόφευκτο. Μάταια όμως, γιατί σύντομα η βαρυτική δύναμη της μαύρης τρύπας τα τραβάει με επιταχυνόμενο ρυθμό στην απύθμενη άβυσσο της, εκπέμποντας στα πρόθυρα τεράστιες ποσότητες ακτίνων Χ.


Μία "μαύρη τρύπα" είναι δύσκολο να κατανοηθεί από τον ανθρώπινο νου και ίσως αυτό να οφείλεται μερικώς, τουλάχιστον, στον όρο "τρύπα". Γιατί μ` αυτή τη λέξη πολλοί από μας φαντάζονται κάποιο βαθούλωμα πάνω σε μία επιφάνεια ή το χαρακτηριστικό ομώνυμο σκίσιμο στην επιφάνεια ενός χαρτιού. Επί πλέον η έννοια της λέξης υπονοεί επίσης και την έννοια της "έλλειψης ύλης". Μία "μαύρη τρύπα" όμως είναι τελείως διαφορετική. Δεν είναι μία τρύπα σε "κάτι", γιατί είναι από μόνη της "κάτι", είναι μία τρισδιάστατη, σφαιρική "τρύπα" ή, αν προτιμάτε, μία στερεά "τρύπα". Είναι μία σφαίρα ύλης και όχι ένα κενό ύλης. Αφού λοιπόν είναι σφαιρική, από παντού φαίνεται ίδια, ενώ αν κοιτάζαμε μέσα της, δεν θα βλέπαμε την άλλη μεριά, αλλά θα αντικρίζαμε ένα άπειρο σκοτάδι που θα ήταν το ίδιο απ` οπουδήποτε και αν κοιτάζαμε.




Η θεωρία της βαρύτητας του Αϊνστάιν μας λέει ότι ο διαστημικός χώρος συμπεριφέρεται με τον ίδιο τρόπο που συμπεριφέρεται ένα φανταστικό λαστιχένιο "σύμπαν". Μ` αυτό το σκεπτικό κάθε άστρο ή πλανήτης, κάθε τι το υλικό στο σύμπαν, δημιουργεί μία παραμόρφωση στο διαστημικό χώρο γύρω από το αντικείμενο αυτό. Η παραμόρφωση μάλιστα αυτή είναι τόσο μεγαλύτερη, όσο μεγαλύτερη είναι και η ποσότητα των υλικών που περιέχονται στο αντικείμενο που τη δημιουργεί. Η θεωρία όμως του Αϊνστάιν υπονοεί επίσης ότι στο σύμπαν θα μπορούσε να υπάρξει και κάποιο αντικείμενο με υλικά τόσο πολύ συμπιεσμένα, ώστε η δύναμη της βαρύτητας του να παραμορφώσει το διάστημα γύρω του σε αφάνταστο βαθμό και μέχρις ότου αυτό το αντικείμενο, "ανοίγοντας" μία "τρύπα" στη δομή του σύμπαντος, "χαθεί" για πάντα απ` αυτό.


Μία "μαύρη τρύπα" είναι το σημείο εκείνο του διαστήματος, όπου κάποτε υπήρχε ο πυρήνας ενός γιγάντιου άστρου. Ένας πυρήνας που περιείχε περισσότερα υλικά από δυόμισι ηλιακές μάζες και ο οποίος στην τελική φάση της εξέλιξης του άστρου έχασε την πάλη του ενάντια στη βαρύτητα, με αποτέλεσμα τα υλικά του να καταρρεύσουν και να συμπιεστούν περισσότερο ακόμη και από τα υλικά ενός άστρου νετρονίων. Αν μπορούσαμε να συμπιέσουμε τη Γη μας ολάκερη στο μέγεθος ενός κερασιού, θα την είχαμε μετατρέψει σε μία "μαύρη τρύπα". Φυσικά δεν υπάρχει καμία γνωστή διαδικασία που θα μπορούσε να μετατρέψει τη Γη ή και τον Ήλιο ακόμη, σε "μαύρη τρύπα". Ο καταρρέων πυρήνας μιας σουπερνόβα, με υλικά πάνω από δυόμισι ηλιακές μάζες, είναι ένα από τα ελάχιστα αντικείμενα στο σύμπαν που μπορούν να δημιουργήσουν κάτι τέτοιο. Και αυτού του είδους η "τρύπα", θα πρέπει, εκ των πραγμάτων, να είναι "μαύρη".


Οτιδήποτε και αν "πέσει" μέσα σε μία "μαύρη τρύπα" "χάνεται" από το σύμπαν, γιατί η βαρύτητα εδώ είναι τόσο μεγάλη ώστε ούτε και αυτό ακόμη το φως να μην μπορεί να διαφύγει από την ελκτική της δύναμη. Μ` αυτή λοιπόν την έννοια χρησιμοποιείται και ο όρος "μαύρη τρύπα". "Τρύπα", γιατί ένα τέτοιο αντικείμενο απορροφάει σαν "διαστημική ρουφήχτρα" οτιδήποτε συναντήσει στο διάβα του και "μαύρη", γιατί ούτε και αυτό ακόμη το φως δεν έχει τη δυνατότητα να δραπετεύσει από την "επιφάνειά" του, για να καταγραφεί από τα μάτια μας ή τα διάφορα άλλα ευαίσθητα όργανα των αστεροσκοπείων μας. Μια "μαύρη τρύπα" λοιπόν είναι σαν το χαμόγελο χωρίς τη γάτα, που περιγράφει ο Λούις Κάρολ στο μυθιστόρημά του "Η Αλίκη στη χώρα των Θαυμάτων". Είναι ένα "άστρο" που έχει καταρρεύσει σ` ένα απειροελάχιστα μικροσκοπικό μέγεθος, αφήνοντας πίσω του την ένταση μόνο της βαρύτητάς του. Μ` αυτή λοιπόν μόνο την έννοια μπορούμε να μιλάμε για "μαύρες τρύπες" στο διάστημα.









Πέμπτη, 7 Νοεμβρίου 2013

Αρχαίοι Ελληνικοί τόποι στην αύρα του έναστρου ουρανού





«Ναοί στο σχήμα του ουρανού», μια φαντασμαγορική έκθεση του αστροφωτογράφου Λουκά Χαψή

Η έκθεση φωτογραφίας «Ναοί στο σχήμα του ουρανού...» του Λουκά Χαψή ανοίγει τις πύλες του ουράνιου θόλου της αρχαιότητας, την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013 στο Ίδρυμα Ευγενίδου και υποδέχεται το κοινό σε μια μοναδική διαδρομή φωτισμένη από αστρικές «ανταύγειες» πάνω στα αρχετυπικά μνημεία της ελληνικής αρχαιότητας.




ΣΟΥΝΙΟ ©Λουκάς Χαψής 

Aστρικές τροχιές, αστερισμοί, νεφελώματα και ο Γαλαξίας με το λεπτό, μυστηριακό φως τους διασχίζουν το νυκτερινό ουρανό και πλαισιώνουν την αρχαία μας κληρονομιά. Από την Ολυμπία ως τη Δήλο και από το Δίον ως την Κνωσό, ο φωτογράφος μάς παρασύρει σε μια ονειρική όσο και πρωτότυπη επίσκεψη σε σημαντικές τοποθεσίες, όπου πάλαι ποτέ έλαμψε ο ελληνικός πολιτισμός, όπως γράφει στη Lifo ο Άρης Δημοκίδης.


ΚΝΩΣΟΣ ©Λουκάς Χαψής 

Η πρωτότυπη αυτή φωτογραφική δουλειά, είναι αποτέλεσμα του έργου, που υλοποιήθηκε μέσα σε 14 μήνες, με αποστολές και πολυήμερες παραμονές στους αντίστοιχους αρχαιολογικούς χώρους με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ευγενίδου και του διευθυντή του Πλανηταρίου Διονύση Σιμόπουλου, ο οποίος δήλωσε ότι «η δεδομένη συλλογή φωτογραφιών είναι πρωτόγνωρη για τα Ελληνικά δεδομένα, αφού εμφανίζονται για πρώτη φορά 14 αρχαιολογικοί χώροι της χώρας μας φωτογραφημένοι την νύχτα για τις ανάγκες της παράστασης με τίτλο ''Ο Ουρανός των Αρχαίων''.» 


ΔΗΛΟΣ ©Λουκάς Χαψής 



ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ ©Λουκάς Χαψής 



ΟΛΥΜΠΙΑ ©Λουκάς Χαψής 



ΝΕΜΕΑ ©Λουκάς Χαψής 



ΚΝΩΣΟΣ ©Λουκάς Χαψής 



ΔΕΛΦΟΙ ©Λουκάς Χαψής 



ΔΕΛΦΟΙ ©Λουκάς Χαψής 



ΔΕΛΦΟΙ ©Λουκάς Χαψής 


Η έκθεση θα λειτουργεί καθημερινά (με ελεύθερη είσοδο) από 6 Νοεμβρίου 2013 και ώρες 9:30 έως 20:00 (εξαιρούνται οι επίσημες αργίες). // Ίδρυμα Ευγενίδου (Λεωφ. Συγγρού 387, 175 64 Π. Φάληρο, είσοδος από οδό Πεντέλης 11).