Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014

Η δυσωδία του μίσους






Μια δασκάλα έχει αποφασίσει να παίξουν ένα παιχνίδι στην τάξη της.



Λέει λοιπόν στα παιδιά, να φέρει το κάθ’ ένα, μια πλαστική σακούλα, που θα περιέχει μέσα μερικές πατάτες. Σε κάθε πατάτα θα δώσει ένα όνομα από τα πρόσωπα που μισεί.


Έτσι, ο αριθμός των πατατών που κάθε παιδί θα βάλει στη σακούλα του θα εξαρτηθεί από τον αριθμό των ανθρώπων που μισεί.

Την άλλη μέρα κάθε παιδί, έφερε από μια σακούλα με πατάτες, με το όνομα των ανθρώπων που μισούσαν, γραμμένο σε κάθε πατάτα.


 Κάποια παιδιά είχαν δύο πατάτες μέσα στη σακούλα, άλλα τρεις, άλλα πέντε και άλλα περισσότερες. Η δασκάλα λέει μετά στα παιδιά, να κουβαλούν μαζί τους την πλαστική σακούλα με τις πατάτες, όπου και αν πηγαίνουν (ακόμη και στην τουαλέτα), για μερικές μέρες.
Ύστερα από αρκετές μέρες, τα παιδιά άρχισαν να διαμαρτύρονται, λόγω της δυσάρεστης οσμής που άφηναν οι πατάτες οι οποίες άρχισαν να σαπίζουν.


 Άλλωστε, αυτοί που είχαν περισσότερες πατάτες στη σακούλα, έπρεπε να αντέξουν και το μεγαλύτερο βάρος τους. Κάποιες μέρες αργότερα, το παιχνίδι τελείωσε και τα παιδιά ανακουφίστηκαν και από την απαλλαγή τους από το βάρος αλλά και από τη δυσοσμία των χαλασμένων πατατών.

Η δασκάλα ρώτησε τα παιδιά: «Πώς αισθανθήκατε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού;. Τα παιδιά, άρχισαν ομαδικά να διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι έπρεπε να κουβαλούν παντού μια τσάντα με πατάτες και μάλιστα χαλασμένες με άσχημη μυρωδιά, από κάποια στιγμή και μετά.


Στη συνέχεια, η δασκάλα τους αποκάλυψε το κρυμμένο νόημα πίσω από το παιχνίδι . «Αυτή ακριβώς είναι η κατάσταση όταν έχετε μίσος για κάποιον μέσα στην καρδιά σας. Η δυσωδία από το μίσος θα φωλιάσει στην ψυχή σας και θα το μεταφέρετε μαζί σας όπου κι αν πάτε συνεχώς. Αν δεν μπορείτε να ανεχθείτε τη μυρωδιά των σάπιων πατατών για μερικές μόνο μέρες, μπορείτε να φανταστείτε πως θα είναι να έχετε τη δυσωδία του μίσους στην ψυχή σας για μια ζωή;



Ηθικό Δίδαγμα: Προσπαθήστε να αποβάλλετε το μίσος που έχετε για τους άλλους και συγχωρέστε τους, ώστε να μην έχετε το βάρος στην καρδιά σας για μια ζωή.


Η αληθινή αγάπη δεν είναι ν’ αγαπάς ένα τέλειο, σημαντικό και δυνατό άτομο, αλλά να αγαπάς ένα ασήμαντο και με ελαττώματα πρόσωπο, δυνατά!!















24 σχόλια:

  1. καλημέρα με αυτή την ωραία ιστορία σου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ μπορώ να σου ευχηθώ, να έχεις μία όμορφη νέα ημέρα, του νέου μήνα Φλεβάρη που διανύουμε κι ένα ξένοιαστο Σαββατοκύριακο.
      Καλό σου ξημέρωμα Νικόλα.

      Διαγραφή
  2. καλημερα!
    ενα υπεροχο ποστ θα πω!
    να εισαι καλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου, σε σένα μπορώ να πω (όπως και στους περισσότερους φίλους blogges, δυστυχώς)πως αισθάνομαι πολύ άβολα, που δεν καταφέρνω να απολαύσω χρονικά τους περιπάτους στα δικά σας ψηφιακά λευκώματα, αφήνοντας όλες αυτές τις σκέψεις που μου δημιουργούν οι αναρτήσεις σας...
      Θέλω όμως ειλικρινά να σε ευχαριστήσω αλλά και να σου αποκαλύψω πως "ζηλεύω" όποιον έχει την άνεση, να το κάνει!
      Καλό σου μήνα φίλη μου.
      Και καλό Σαββατοκύριακο να περάσεις.

      Διαγραφή
  3. Το μίσος παγιδεύει έννοιες και συναισθήματα δοκιμάζοντας τον χαρακτήρα μας!
    Ακτινοβολεί απώλεια και καταστροφή. Πολύ επιμορφωτική η ιστορία μου Χριστίνα μου και οι φωτό που συνόδευαν το κείμενο! Δεν έχει σημασία που το αναδημοσιεύεις, αλλά η επιλογή στο θέμα σε κάνει ξεχωριστή, όπως πάντα άλλωστε! Να είσαι καλά και να έχεις μια ευχάριστη Πέμπτη!
    Φιλιά πολλά!:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερινάκι μου, έχω την αίσθηση πως το μίσος είναι σαν μεταδιδόμενο νόσημα, που όπως είπε κι ο Σαρτρ,"φτάνει να μισήσει ένας άνθρωπος έναν άλλον άνθρωπο, για να απλωθεί σιγά σιγά το μίσος σ' ολάκερη την ανθρωπότητα." ...έτσι απλά, μ' ένα μόνο άγγιγμα.
      Σ' ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη.
      Καλό σου μήνα εύχομαι και ένα όμορφο Σαββατοκύριακο να περάσεις.

      Διαγραφή
  4. Πολύ όμορφη και διδακτική ιστορία για ένα δυσάρεστο συναίσθημα!Το μίσος είναι μια ψυχική ασθένεια!
    Να 'στε πάντα καλά!!!Έχετε την αγάπη μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα μπορούσε Νικόλα να είναι κι έτσι, η αλήθεια είναι πως το μίσος ίσως να ξεκινά σαν μία διαρκής εμμονή που με το καιρό μετατρέπεται σε μίσος.Δύο πράγματα είναι όμως σίγουρα, ότι το έχουμε αναπτύξει μονάχα εμείς οι άνθρωποι κι ότι δεν υπάρχει πουθενά αλλού στη φύση...εκτός απ τις ψυχές μας.
      Να είστε καλά αγαπημένοι μου φίλοι.
      Καλό μήνα και καλό ΣΚ να περάσετε.
      Πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  5. παρότι οι ιστορίες με ηθικό δίδαγμα μου φαίνονταν πάντα 'ύποπτες', ομολογώ πως τούτη η συγκεκριμένη είχε έναν έξυπνο ελιγμό... καθώς προϋποθέτει πως το μίσος γίνεται ψυχικό ίζημα και συνεπώς βάρος και μάλιστα ασήκωτο... και βεβαίως δηλητηριώδες... τολμώ να πω πως σε έναν βαθύτερο ελιγμό, η πατάτα δεν χρειάζεται να αποτελεί έρμα για την ψυχή αλλά μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί δυναμικά... εκτοξευόμενη ας πούμε προς τις πηγές του μίσους... θα μου πεις τώρα αυτό σημαίνει πόλεμο... εκεί τώρα αρχίζουν άλλες ιστορίες...
    χαίρομαι τις αναρτήσεις σου αγαπημένη φίλη... αποτελούν αφορμή για στοχασμό και συζήτηση... να'σαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νημερτή μπορώ να σου παραδεχθώ πως η δεύτερη εκτίμησή μου για την συγκεκριμένη ιστορία αντέκρουσε την αρχική μου...
      Όταν αντιλαμβανόμενη, ότι πρόκειται για μίσος σε παιδικές ψυχές...δημιούργησα εικόνες των ίδιων ενήλικων πια ανθρώπων που είχανε 10 ή 15 πατάτες τότε κι αυτό με απογοήτευσε.
      Γιατί υπάρχει κι ένα κρυφό ηθικό δίδαγμα, που δεν είναι διόλου ηθικό, να κληροδοτούμε μίσος...στα παιδιά μας, μπολιάζοντας τα μ αυτό.
      Έχεις δίκιο, εκεί αρχίζουν τα μισηστορήματα,,,μάλλον.
      Σ΄ευχαριστώ πολύ φίλε μου.
      Καλό μήνα με ψυχραιμία...
      Κι ένα ξέγνοιαστο Σαββατοκύριακο να περάσεις...με την "Χιονούλα".

      Υ.Γ.Έτσι φωνάζουμε χαϊδευτικά την κόρη μου, που γεννήθηκε σαν χθες με πάρα πολύ χιόνι, μέσα στην πόλη μας.

      Διαγραφή
    2. πολλές πολλές ευχές για τη Χιονούλα σου Χριστίνα μου... Και καθώς θα έλεγαν και οι αδελφοί Ιππότες του Ναού, 'Ισχύς και Ευελιξία'... να'ναι και καλότυχη θα έλεγα εγώ... η καλύτερη ευχή όλων... (ήδη είναι καλότυχη με εσένα ως μητέρα άρα έχει δυνατές αναφορές)

      Διαγραφή
    3. ...και πάλι σ' ευχαριστώ Νημερτή, πραγματικά!!!
      Μια ευχάριστη εβδομάδα να περάσεις.

      Διαγραφή
  6. Καλησπέρα Χριστινάκι μου!πολλά διδάγματα βγήκαν απο την ιστορία σου κι ας αναλογιστεί ο καθένας απο εμας τι κερδίζει όταν κουβαλάει στην ψυχή του μίσος,εμπάθεια και φθόνο..αρρωστημένες καταστάσεις που πρέπει να αποβληθούν άμεσα..είναι ψυχοφθόρα δηλητήρια που μόνο κακό κάνουν στον εαυτό μας..για μένα πρωταρχικό ρόλο στην ανατροφή των παιδιών είναι πως θα γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι.είναι κρίμα να υπάρχει δυσωσμία όταν υπάρχουν τόσο όμορφα λουλούδια για να καλλιεργήσουμε στην ψυχή τους..τέτοιο άρωμα θα υπάρχει μετά το πέταγμα στον κάλαθο όλων των πατατών..μόνο των λουλουδιών..εξαιρετική ανάρτηση γλυκιά μου φίλη!!σου στέλνω την αγάπη μου και πολλά φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Kate πόσο δίκιο έxεις...
      Πάνε χρόνια που αναζητώ μυρωδιές κι ευωδιές ουσίας, αυτές που είχαν μια αστραφτερή αξία, στα παιδικά μου χρόνια...
      Εύχομαι να μην χάθηκαν οι "ευωδιές" αυτών των παιδικών μας χρόνων.
      Γιατί μόνο αυτές μπορούν να σκεπάσουν όλες τις "δυσοσμίες" και να μας κρατούν για πάντα συνδεδεμένους με τις αξίες της ίδιας της ζωής.
      Να είσαι καλά γλυκιά μου φίλη και να περάσεις όμορφα την εβδομάδα που έρχεται.
      Πολλά φιλιά και καλό μήνα.

      Διαγραφή
  7. Η ιστορία σου πράγματι μου άρεσε γιατί το συναίσθημα του μίσους όχι μόνο βρωμίζει την ψυχή μας , την σαπίζει και γίνεται εμμονή . Ο καθένας μας μπορεί να βρει τον τρόπο να απαλλαγεί από αυτά τα συναισθήματα και στην θέση τους μπαίνουν άλλα δημιουργικά και σημαντικά.
    Μακάρι μόνο να νιώθαμε μίσος για τους πολιτικούς , μόνο αυτό θα μπορούσε να αποβεί δημιουργικό
    Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Nikol μου, ο θεός να μας φυλάει να μην αποκτήσουμε ποτέ "εμμονές"...
      Πόσο μάλλον, με πολιτικούς...!!!
      Αίσχος, που λέει και μια φίλη μου.
      Θα μπορούσαμε όμως να εφαρμόσουμε την υπέροχη ιδέα του φίλου Νημερτή ,που είπε: "μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί δυναμικά... εκτοξευόμενη ας πούμε προς τις πηγές του μίσους... "
      Σ' ευχαριστώ πολύ, για το σχόλιό σου, "Χειροποιήτρια" Nicol!
      Καλό σου μήνα και μια ακόμη καλύτερη δημιουργική εβδομάδα, να έχεις.


      Διαγραφή
  8. Είπα να φυτέψω τις δικές μου πριν σαπίσουν.
    Ευχαριστώ που μου το υπενθύμισες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βιάσου Ευάγγελε μη σου μείνουν αμανάτι οι pommes (ντεεεε) και απομείνεις... με το terra(s)Τα γεώμηλα εις την Γαλλική!!!
      Και για το γνωστό θέμα..."ξαδέλφη", αν εργαζόταν σε βιοτεχνία ρούχων το 1992-96 στη πόλη μας, έχει γαλάζια μάτια και είναι μελαχρινή (η ηλικία της επίσης με καλύπτει) είναι βέβαιο πως την γνωρίζω!
      Ίσως βγούμε γνωστοί φίλε μου και από άλλες "πηγές" (2ο της Ικτίνου)...
      Καλό σου μήνα και καλή εβδομάδα.

      Διαγραφή
  9. καλο το ηθικο διδαγμα.... αρκει να εχουμε δύναμη να την εφαρμόζουμε!
    καλημερα,
    καλο μηνα,
    καλο Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φορτωμένη είναι η "δύναμη" στου καθενός το γενετήσιο λογισμικό...το τρόπο διαχείρισης της, μένει ν' ανακαλύψουμε μόνο...
      Καλό σου μήνα φίλε μου, αλλά και μια καλύτερη εβδομάδα να διανύσεις!

      Διαγραφή
  10. Συναρπαστικό...
    Έχω κάτι πατάτες για πέταμα.... Καλό μήνα! Πολλά φιλιά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρα μου "στείλτες", είμαι σίγουρη πως δεν θα σε δυσκολέψει διόλου η κατεύθυνση και το σημείο!!!
      Σ' ευχαριστώ πολύ, καλή μου.
      Κι εγώ σου εύχομαι, να έχεις αντοχές, για να περάσεις έναν Καλό Μήνα...του Βάκχου!

      Διαγραφή
  11. Μεγαλειώδες ανάρτηση Χριστίνα μου.
    Το μίσος δυστυχώς για να το βγάλουμε απο μέσα μας πρέπει να ωριμάσει και αυτό αλλά και μεις.
    Πιστεύω όμως ότι σε ορισμένους ανθρώπους ριζώνει μέσα βαθιά και δεν λέει να φύγει...ποτέ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι λίγο υπερβολικός ο χαρακτηρισμός "μεγαλειώδης" βέβαια, αλλά είναι όντως σημαντικό συναίσθημα αυτό του μίσους, ίσως γιατί "κατσικώνεται", φωλιάζει μέσα μας και καταλήγει βλαβερό, για την ψυχική αλλά και για την σωματική υγεία μας!
      Σ 'ευχαριστώ 7Άστριε.
      Φιλιά και καλό ξημέρωμα.

      Διαγραφή